Pedagog
Pedagog szkolny to osoba, która ma na celu uzupełnianie, pogłębianie i rozszerzanie działalności dydaktyczno-wychowawczej prowadzonej w szkole. Pedagog szkolny współpracuje z nauczycielami, dyrekcją, rodzicami, instytucjami służącymi pomocą dziecku i rodzinie (Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna, Policja, Ośrodek Pomocy Społecznej, Sąd Rodzinny, Placówki Opiekuńczo – Wychowawcze).
Głównym partnerem w pracy pedagoga jest UCZEŃ!
Pedagog szkolny – Anna Górka-Strzałkowska zaprasza na indywidualne konsultacje uczniów i rodziców w następujących godzinach pracy:
Poniedziałek
8.00 – 16.00
Wtorek
8.00 – 15.00
Czwartek
14.00 – 17.00
Piątek
8.00 – 13.00
Psycholog
Gabinet psychologa szkolnego to miejsce, w którym uczniowie mogą zmierzyć się ze swoimi problemami w atmosferze zrozumienia. Doraźna pomoc psychologiczna, to tylko część pracy psychologa szkolnego. Pomoc psychologiczna w szkole to też regularne zajęcia wspierające rozwój emocjonalny i poznawczy oraz zwiększające kompetencje społeczne.
Dla uczniów:
Przyjdź do psychologa jeśli:
Jeśli masz kłopot, o którym nie masz z kim pomówić
czujesz się przytłoczony trudnościami i nie wiesz gdzie szukać pomocy
chcesz dowiedzieć się jak radzić sobie w danej sytuacji, potrzebujesz pomocy w podjęciu decyzji
Chcesz uzyskać pomoc dla kogoś bliskiego
Dla rodziców/opiekunów:
Konsultacje dla rodziców odbywają się w wyznaczonych dniach wg harmonogramu godzin pracy. Przyjdź na spotkanie jeśli:
Funkcjonowanie twojego dziecka budzi twoje wątpliwości
Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowawczym
Poszukujesz specjalistycznej pomocy dla swojego dziecka i nie wiesz gdzie możesz ją uzyskać.
Psycholog szkolny – Ewa Stykowska zaprasza na indywidualne konsultacje uczniów i rodziców w następujących godzinach pracy:
Poniedziałek
7.30 – 13.30
Środa
11.30 – 16.00
Piątek
7.30 – 12.30
Logopeda
Zadania logopedy:
- Przeprowadzenie badań przesiewowych służących wyłonieniu dzieci z wadami i zaburzeniami mowy.
- Organizowanie pomocy logopedycznej.
- Prowadzenie terapii indywidualnej oraz grupowej.
- Podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji.
- Wspieranie działań wychowawczych oraz profilaktycznych nauczycieli.
Kwalifikacja dziecka do terapii logopedycznej:
We wrześniu w oddziałach przedszkolnych oraz w klasach pierwszych logopeda przeprowadza przesiewowe badania mowy, które służą wykrywaniu wad wymowy i zaburzeń rozwoju mowy.
Przesiewowe badanie logopedyczne przeprowadzane jest w formie zabawy. Spontaniczna wypowiedź dziecka pozwala ocenić stan artykulacji głosek oraz zdolność wypowiadania się. Badaniu podlega również budowa i sprawność aparatu artykulacyjnego oraz ocena słuchu fizjologicznego i fonematycznego. Logopeda sprawdza także czynności fizjologiczne leżące u podstaw mowy tj. oddychanie, gryzienie, żucie jak również połykanie. Po przeprowadzeniu badań przesiewowych logopeda przekazuje rodzicom terminy oraz godziny spotkań z uczniami w zeszycie do korespondencji – następuje to najczęściej z końcem września.
W klasach II – VIII, odbywa się ocena poziomu mowy uczniów objętych terapią logopedyczną w poprzednim roku szkolnym, na podstawie analizy dokumentacji szkolnej jak również bieżących badań logopedycznych, najczęściej do końca września ustalone zostają terminy terapii logopedycznej poszczególnych uczniów.
Indywidualna lub grupowa terapia logopedyczna i neurologopedyczna obejmuje:
- terapię dyslalii
- terapię opóźnionego rozwoju mowy
- terapie jąkania
- terapię dziecka z autyzmem i ze spektrum autyzmu
- terapię dzieci afatycznych
- terapie dzieci z zespołami genetycznymi, w tym z oligofazją
Drogi Rodzicu!
Nasze wypowiedzi powinny być poprawne językowo, budujmy adekwatne zdania, używajmy bogatego słownika, modulujmy własny głos.
Od najmłodszych lat uczmy dbałości o higienę jamy ustnej. Pamiętajmy, aby dziecko nauczyło się gryźć i żuć. Kontrolujmy stan uzębienia i zgryz u stomatologa, ortodonty.
Zwracaj uwagę, w jaki sposób dziecko oddycha. W przypadku, gdy dziecko oddycha z otwartymi ustami, poproś pediatrę o ustalenie przyczyny. Po infekcjach uszu i nosa obserwujmy, czy dziecko słyszy.
Opowiadajmy i czytajmy dziecku bajki, wierszyki, wyliczanki. Uczmy krótkich wierszy na pamięć. Odpowiadajmy na pytania dziecka cierpliwie i wyczerpująco. Śpiewajmy z dzieckiem. Jest to ćwiczenie językowe, rytmiczne, a zarazem terapeutyczne.
Starajmy się, aby zabawy językowe znalazły się w repertuarze czynności wykonywanych wspólnie z dzieckiem. Wybierajmy do zabaw właściwą porę.
Dołóżmy wszelkich starań, aby rozmowa z nami była dla dziecka przyjemnością.
Jeżeli dziecko osiągnęło już wiek, w którym powinno daną głoskę wymawiać a nie robi tego, skonsultuj się z logopedą i z dbałością stosuj się do jego zaleceń.
Logopeda szkolny – Marzanna Wojciechowska zaprasza na indywidualne konsultacje uczniów i rodziców w następujących godzinach pracy:
Poniedziałek
8.00 – 14.25
Godzina dostępności
8.55 – 9.55
Wtorek
8.00 – 13.30
Środa
8.00 – 13.30
Czwartek
8.00 – 13.30
Piątek
8.00 – 14.25
Logopeda szkolny – Joanna Szczepanik zaprasza na indywidualne konsultacje uczniów i rodziców w następujących godzinach pracy:
Poniedziałek
7.00 – 10.00
Wtorek
7.50 – 9.50, 13.30 – 14.30
Środa
12.10 – 15.25
Czwartek
13.45 – 14.45
Godzina dostępności
14.45 – 15.15
Piątek
7.30 – 10.45